reklama

O myšlienkach, ktoré mali byť vyslovené, ale . . .

ostali tak. Hlboko. Vnorené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

To, kedy prídeme domov, ľudí nezmení. Nemeníme sa predsa preto . . ., ale preto, že chceme. Cítime vnútornú potrebu. Alebo tak nejak. Ma napadlo asi týždeň potom, čo som ju „opustila" a nechala samú aj s myšlienkami uprostred štyroch stien, ktoré si toho pamätajú naozaj viac než dosť, uprostred noci, upíjajúc si z niekoľko hodín dobre odstátej kofeínovej bomby, tentokrát o niečo slabšieho razenia ako zvyčajne.

Ucholak sa prebíjal plávajúcou. Čo chcel a odkiaľ prišiel, už nepovie. Stal sa obeťou parfumu. A nebol pri tom Süskind. Nie preto, že by po tom túžil. Asi preto, že som po ňom netúžila ani ja. Moja vina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V protiľahlej izbe sa dnes modlili. Intenzívne. Štvalo ju to. Hoci som sa jej to snažila vysvetliť. Neporozumela. V nesprávnom čase, na nesprávnom mieste. Ani mňa to vtedy nenapadlo. Až potom. V čase a mieste. Nepodstatnom. Bližšie neurčenom. To, či sa človek modlí alebo nie, ešte neznamená, že je aj dobrý človek. Ten, kto tak činí, zrejme vie, prečo. Ten, kto nie, zrejme činí inak. Ak nečiní nijak, jeho problém.

Neviem, prečo toľko zaujíma okolie. Nielen ju alebo mňa, ale tak, všeobecne. Ciga na parapete?, a prečo nie. Ak nič, tak aspoň to málo som si odniesla.

Odtiaľ, kam sa treba vracať len sporadicky. Keď viete, že na vás nedoľahne vľúdny pohľad a nedostane sa vám dobrého slova, radšej nechoďte. Ak aj, tak jedine vo vyzbrojení extra dávky čohosi, čo je viac než len guráž. Ale o tom inokedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nestačila som prízvukovať, zdôrazňovať a donekonečna opakovať: „Pre mňa - za mňa, keď tu aj nahá budeš behať . . . a vetu by som mohla donekonečna modifikovať. Ale načo.

. . . ja ťa (predsa) nezbijem,

kým mi ty neublížiš. A ani potom.

Eva Kalivodová

Eva Kalivodová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je umenie dať myšlienky na papier, ale väčším umením je ukázať ich svetu.Hoci ho mnohí odsudzujú, lebo si nedáva servítku pred ústa, je najlepší. MH Zoznam autorových rubrík:  Na skusoch s vareškouSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu